Tehran University of Medical Sciences
Print
Sara Mortaz Hejri
Contact Information
Academic Rank
Assistant Professor
School
Medicine
About
Links
CV last edited on: 2019/15/02
1.
McGill University, Montreal, Canada,
Postdoctoral fellowship
McGill University, Montreal, Canada,
2.
Medical Education, TUMS, 2016.3
Thesis Title:Developing an optimal model for sequential OSCE using station psychometric parameters based on Classical Test Theory and Item Response Theory
Supervisor:Dr Mohammad Jalili
Ph.D
Medical Education, TUMS, 2016.3
Thesis Title:Developing an optimal model for sequential OSCE using station psychometric parameters based on Classical Test Theory and Item Response Theory
Supervisor:Dr Mohammad Jalili
3.
Medical Education, TUMS, 2011.7
Thesis Title:Standard setting for a pre-internship OSCE using modified Angoff, three-level Angoff and borderline regression methods
Supervisor:Dr Mohammad Jalili
M.Sc
Medical Education, TUMS, 2011.7
Thesis Title:Standard setting for a pre-internship OSCE using modified Angoff, three-level Angoff and borderline regression methods
Supervisor:Dr Mohammad Jalili
4.
TUMS, 2011.7
Thesis Title:Efficacy of a 2-day workshop on knowledge, attitude and skills of internal Medicine residents
Supervisor:Dr Akbar Slotani
MD
TUMS, 2011.7
Thesis Title:Efficacy of a 2-day workshop on knowledge, attitude and skills of internal Medicine residents
Supervisor:Dr Akbar Slotani
1.
1396,
فرایند برتر دانشگاهی و کشوری در دهمین جشنواره شهید مطهری (برنامه مشاهده آموزش همتایان)
1396,
2.
1395,
سخنران برتر هفدهمین همایش کشوری آموزش پزشکی
1395,
3.
1394,
دانشجوی برتر دکترای آموزش پزشکی در شانزدهمین جشنواره کشوری آموزش پزشکی
1394,
4.
1394,
فرآیند برتر دانشگاهی و کشوری در هشتمین جشنواره شهید مطهری (ارزشيابي پيامدهاي برنامه بازنگري)
1394,
5.
1394,
فرآیند برتر دانشگاهی در هشتمین جشنواره شهید مطهری (بحثهاي ادغام يافته علوم پايه و باليني)
1394,
6.
1392,
برگزیده جشنواره ابن سینا در محور پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد
1392,
7.
1391,
فرآیند برتر دانشگاهی و کشوری در پنجمين جشنواره شهید مطهری (طراحی چارچوب برنامه جدید دوره علوم پایه)
1391,
Scientific Position
1.
TUMS, 2016.12
Medical Education Department
TUMS, 2016.12
2.
TUMS, 2016.5
EDC faculty member
TUMS, 2016.5
Executive Position
1.
TUMS, 2016.11
Deputy at Health Professions Education Research Center
TUMS, 2016.11
2.
TUMS, 2017.1
Deputy of Research at Medical Education Department
TUMS, 2017.1
3.
EDC, 2017.6
-Division Manager-BEME
EDC, 2017.6
4.
TUMS, 2018.2
Deputy of International Affairs at Medical Education Department
TUMS, 2018.2
1.
AMEE 2016, Barcelona, Spain, Learner
Practical Skills for Reviewing Evidence in Health Professions-PASREV
AMEE 2016, Barcelona, Spain, Learner
2.
AMEE 2013, Prague, Czech Republic, Learner
Introducing a practical guide to sequential testing
AMEE 2013, Prague, Czech Republic, Learner
3.
AMEE 2013, Prague, Czech Republic, Learner
Generalizability (G) theory in clinical skills assessments
AMEE 2013, Prague, Czech Republic, Learner
4.
AMEE 2012, Lyon, France, Learner
THE ABCs OF ITEM RESPONSE THEORY (IRT)
AMEE 2012, Lyon, France, Learner
5.
AMEE 2012, Lyon, France, Learner
Sequential testing – practical application
AMEE 2012, Lyon, France, Learner
6.
AMEE 2012, Lyon, France, Learner
Measurement and Improvement of the OSCE
AMEE 2012, Lyon, France, Learner
7.
TUMS, TUMS, EDC, 2008 Learner
Advanced Curriculum Development
TUMS, TUMS, EDC, 2008 Learner
Farsi
1.
Authors: دکتر محمد جلیلی، دکتر محبوبه خباز مافی نژاد، دکتر رقیه گندم کار، دکتر سارا مرتاض هجری
Publisher: فرهنگستان علوم پزشکی, 1396, تالیف
اصول و روش های ارزیابی فراگیران
Authors: دکتر محمد جلیلی، دکتر محبوبه خباز مافی نژاد، دکتر رقیه گندم کار، دکتر سارا مرتاض هجری
Publisher: فرهنگستان علوم پزشکی, 1396, تالیف
2.
Authors: جلیلی م. مرتاض هجری س
Publisher: تیمورزاده, 1395, ترجمه
مهارتهای برقراری ارتباط با بیماران -ویرایش سوم
Authors: جلیلی م. مرتاض هجری س
Publisher: تیمورزاده, 1395, ترجمه
3.
Authors: جلیلی م. مرتاض هجری س
Publisher: آرتین طب, 1392, تالیف
تعیین حدنصاب قبولی آزمون
Authors: جلیلی م. مرتاض هجری س
Publisher: آرتین طب, 1392, تالیف
4.
Authors: جلیلی م. مرتاض هجری س
Publisher: تیمورزاده, 1389, ترجمه
مهارتهای برقراری ارتباط با بیماران
Authors: جلیلی م. مرتاض هجری س
Publisher: تیمورزاده, 1389, ترجمه
5.
Authors: سلطانی ا. مرتاض هجری س. مصطفی زاده ب
1388, تالیف
تحلیل تصمیمگیری و تصمیمگیری تشخیصی
Authors: سلطانی ا. مرتاض هجری س. مصطفی زاده ب
1388, تالیف
Papers
English
1.
Authors: S Mortaz Hejri, A Mirzazadeh, M Jalili
Medical Education, Year. 2018,
Peer Observation of Teaching for Formative Faculty Evaluation
Authors: S Mortaz Hejri, A Mirzazadeh, M Jalili
Medical Education, Year. 2018,
2.
Authors: S Mortaz Hejri, A Mirzazadeh, M Khabaz Mafinejad, M Alizadeh, N Saleh, R Gandomkar, M JaliliS
Medical teacher,
A Decade of Reform in Medical Education: Experiences and Challenges at Tehran University of Medical Sciences
Authors: S Mortaz Hejri, A Mirzazadeh, M Khabaz Mafinejad, M Alizadeh, N Saleh, R Gandomkar, M JaliliS
Medical teacher,
3.
Authors: Sara Mortaz Hejri, Mohammad Jalili
Journal of Educational Evaluation for Health Professions, Year. 2017,
Sequential OSCE based on item response theory
Authors: Sara Mortaz Hejri, Mohammad Jalili
Journal of Educational Evaluation for Health Professions, Year. 2017,
4.
Authors: Sara Mortaz Hejri, Mohammad Jalili
Medical Teacher, Year. 2017,
Can Occam’s razor help physicians cut out the unnecessary data?
Authors: Sara Mortaz Hejri, Mohammad Jalili
Medical Teacher, Year. 2017,
5.
Authors: Sara Mortaz Hejri, Mohammad Jalili, Mandana Shirazi, Rasoul Masoomi, Saharnaz Nedjat, John Norcini
Systematic Reviews, Vol.6, Year. 2017, Page:1-8,
The Utility of Mini-Clinical Evaluation Exercise (Mini-CEX) in Undergraduate and Postgraduate Medical Education: protocol for a systematic review
Authors: Sara Mortaz Hejri, Mohammad Jalili, Mandana Shirazi, Rasoul Masoomi, Saharnaz Nedjat, John Norcini
Systematic Reviews, Vol.6, Year. 2017, Page:1-8,
6.
Authors: SM Kazem Aghamir, Negar Behtash, Morteza Hamidi, Hasan Farahmand, Alborz Salavati, Sara Mortaz Hejri
Acta Medica Iranica, Year. 2017,
Trainee-associated factors and proficiency at percutaneous nephrolithotomy
Authors: SM Kazem Aghamir, Negar Behtash, Morteza Hamidi, Hasan Farahmand, Alborz Salavati, Sara Mortaz Hejri
Acta Medica Iranica, Year. 2017,
7.
Authors: Soheil Peiman, Azim Mirzazadeh, Maryam Alizadeh, Sara Mortaz Hejri, Mohammad-Taghi Najafi, Abbas Tafakhori, Farnoosh Larti, Besharat Rahimi, Babak Geraiely, Parichehr Pasbakhsh, Gholamreza Hassanzadeh, Fatemeh Nabavizadeh Rafsanjani, Mohammad Ansari, Seyed Farshad Allameh
Acta Medica Iranica, Year. 2017,
A case based-shared teaching approach in undergraduate medical curriculum: the real integration in basic and clinical sciences
Authors: Soheil Peiman, Azim Mirzazadeh, Maryam Alizadeh, Sara Mortaz Hejri, Mohammad-Taghi Najafi, Abbas Tafakhori, Farnoosh Larti, Besharat Rahimi, Babak Geraiely, Parichehr Pasbakhsh, Gholamreza Hassanzadeh, Fatemeh Nabavizadeh Rafsanjani, Mohammad Ansari, Seyed Farshad Allameh
Acta Medica Iranica, Year. 2017,
8.
Authors: Janet Corral, Sara Mortaz Hejri, Susan van Schalkwyk, Morris Gordon
Medical Teacher, Vol.39, No.8, Year. 2017, Page:898,
Best Evidence Medical Education (BEME) review process redesigned for methodological rigor, shorter timeline and author support
Authors: Janet Corral, Sara Mortaz Hejri, Susan van Schalkwyk, Morris Gordon
Medical Teacher, Vol.39, No.8, Year. 2017, Page:898,
9.
Authors: Mortaz Hejri S, Yazdani K, Labaf A, Norcini JJ, Jalili M
Advances in Health Science Education , Vol.21, No.5, Year. 2016,
Introducing a Model for Optimal Design of Sequential Objective Structured Clinical Examinations
Authors: Mortaz Hejri S, Yazdani K, Labaf A, Norcini JJ, Jalili M
Advances in Health Science Education , Vol.21, No.5, Year. 2016,
10.
Authors: Jalili M, Mortaz Hejri S.
Medical Teacher, Year. 2016,
?What Is an Optimal Sequential OSCE Model
Authors: Jalili M, Mortaz Hejri S.
Medical Teacher, Year. 2016,
11.
Authors: Mirzazadeh A, Gandomkar A, Mortaz Hejri S, et al.
Perspectives on Medical Education , Year. 2016,
Undergraduate medical education programme renewal: a longitudinal context, input, process and product evaluation study
Authors: Mirzazadeh A, Gandomkar A, Mortaz Hejri S, et al.
Perspectives on Medical Education , Year. 2016,
12.
Authors: Mortaz Hejri S, Jalili M
The Clinical Teacher , Year. 2016,
Borderline regression vs. borderline group
Authors: Mortaz Hejri S, Jalili M
The Clinical Teacher , Year. 2016,
13.
Authors: Mortaz Hejri S, Mirzazadeh A, Jalili M
Journal of Advances in Medical Education & Professionalism, Year. 2015,
Misconceptions and Integration
Authors: Mortaz Hejri S, Mirzazadeh A, Jalili M
Journal of Advances in Medical Education & Professionalism, Year. 2015,
14.
Authors: Mortaz Hejri S, Mirzazadeh A, Emadi Kouchak H, Jalili M
Medical Education , Year. 2014,
Partial compensatory scoring model in integrated assessment
Authors: Mortaz Hejri S, Mirzazadeh A, Emadi Kouchak H, Jalili M
Medical Education , Year. 2014,
15.
Authors: Mortaz Hejri S, Jalili M
Medical Journal of The Islamic Republic of Iran, Year. 2014,
Standard setting: fundamental concepts and emerging challenges
Authors: Mortaz Hejri S, Jalili M
Medical Journal of The Islamic Republic of Iran, Year. 2014,
16.
Authors: Mirzazadeh A, Mortaz Hejri S, Jalili M, Asghari F, Labaf A, Sedaghat Siyahkal M, Afshari A, Saleh N
Acta Medica Iranica , Year. 2014,
Defining a competency framework: the first step toward competency-based medical education
Authors: Mirzazadeh A, Mortaz Hejri S, Jalili M, Asghari F, Labaf A, Sedaghat Siyahkal M, Afshari A, Saleh N
Acta Medica Iranica , Year. 2014,
17.
Authors: Jalili M, Mortaz Hejri S, Ghalandari M, Moradi-Lakeh M, Mirzazadeh A, Roff S.
Arch Iran Med , Year. 2014,
Measuring Educational Environment in Academic Emergency Departments Using a Modified PHEEM Questionnaire
Authors: Jalili M, Mortaz Hejri S, Ghalandari M, Moradi-Lakeh M, Mirzazadeh A, Roff S.
Arch Iran Med , Year. 2014,
18.
Authors: Mortaz Hejri S, Jalili M, Muijtjens AMM, van der Vleuten CPM.
Journal of Research in Medical Sciences, Year. 2013,
Assessing the reliability of the borderline regression method as a standard setting procedure for OSCE
Authors: Mortaz Hejri S, Jalili M, Muijtjens AMM, van der Vleuten CPM.
Journal of Research in Medical Sciences, Year. 2013,
19.
Authors: Mortaz Hejri S, Jalili M
Advances in Health Sciences Education, Year. 2013,
Competency frameworks: universal or local
Authors: Mortaz Hejri S, Jalili M
Advances in Health Sciences Education, Year. 2013,
20.
Authors: Jalili M, M Hejri S, Norcini JJ
Medical Education, Year. 2011,
Comparison of two methods of standard setting: the performance of the three-level Angoff method
Authors: Jalili M, M Hejri S, Norcini JJ
Medical Education, Year. 2011,
21.
Authors: Mortaz Hejri S, Mostafazadeh Davani B, Sahraian MA
Cochrane Database of Systematic Reviews , Year. 2009,
Carotid endarterectomy for carotid stenosis in patients selected for coronary artery bypass graft surgery
Authors: Mortaz Hejri S, Mostafazadeh Davani B, Sahraian MA
Cochrane Database of Systematic Reviews , Year. 2009,
22.
Authors: Yousefi-Nooraie R, Schonstein E, Heidari K, Rashidian A, Pennick V, Akbari-Kamrani M, Irani S, Shakiba B, Mortaz Hejri S, Jonaidi A-R, Mortaz-Hedjri S
Cochrane Database of Systematic Reviews , Year. 2008,
Low level laser therapy for nonspecific low-back pain
Authors: Yousefi-Nooraie R, Schonstein E, Heidari K, Rashidian A, Pennick V, Akbari-Kamrani M, Irani S, Shakiba B, Mortaz Hejri S, Jonaidi A-R, Mortaz-Hedjri S
Cochrane Database of Systematic Reviews , Year. 2008,
Farsi
1.
Authors: خباز مافی نژاد م، میرزازاده ع، مرتاض هجری س
مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, Year. 1396,
تدوین راهنمای جامع آزمون مصاحبههای کوتاه متعدد: گامی در جهت پیادهسازی مصاحبههای ساختارمند در پذیرش داوطلبان دوره دکترای تخصصی
Authors: خباز مافی نژاد م، میرزازاده ع، مرتاض هجری س
مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, Year. 1396,
2.
Authors: مرتاض هجری س، جلیلی م.
مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, Year. 1396,
تحلیل کیفیت آزمون عینی ساختارمند بالینی در دانشگاه علوم پزشکی تهران
Authors: مرتاض هجری س، جلیلی م.
مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, Year. 1396,
3.
Authors: مرتاض هجري س، جانانی ل، جلیلی م.
مجله تحقیقات نظام سلامت حکیم , Year. 1394,
مروری بر نظریه تعمیمپذیری و کاربردهای آن در آموزش پزشکی
Authors: مرتاض هجري س، جانانی ل، جلیلی م.
مجله تحقیقات نظام سلامت حکیم , Year. 1394,
4.
Authors: مرتاض هجري س، گندمکار ر، ميرزازاده ع، حسنزاده غ، جلیلی م.
مجله ايراني آموزش در علوم پزشكي, Year. 1394,
مقایسه پیامدهای مقطع علوم پایه پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران قبل و بعد از بازنگری
Authors: مرتاض هجري س، گندمکار ر، ميرزازاده ع، حسنزاده غ، جلیلی م.
مجله ايراني آموزش در علوم پزشكي, Year. 1394,
5.
Authors: مرتاض هجری س، میرزازاده ع، جلیلی م، عمادی کوچک ح
مجله گامهای توسعه در آموزش پزشکی , Year. 1394,
نمره ديسيپليني تجمعی در بلوكهاي ادغام يافته: راهکاری برای جلوگیری از حذف سیستماتیک مطالعه دروس.
Authors: مرتاض هجری س، میرزازاده ع، جلیلی م، عمادی کوچک ح
مجله گامهای توسعه در آموزش پزشکی , Year. 1394,
6.
Authors: مرتاض هجري س، گندمکار ر، میرزازاده ع، شیرازی م، حسین نژاد ه، جلیلی م
مجله ايراني آموزش در علوم پزشكي, Year. 1393,
گزارش شرکت در چهل و یکمین همايش بين المللي انجمن آموزش پزشكي اروپا (AMEE 2014).
Authors: مرتاض هجري س، گندمکار ر، میرزازاده ع، شیرازی م، حسین نژاد ه، جلیلی م
مجله ايراني آموزش در علوم پزشكي, Year. 1393,
7.
Authors: مرتاض هجری س، خباز مافی نژاد م، جلیلی م
مجله ايراني آموزش در علوم پزشكي, Year. 1393,
پاسخ حدسی در سوالات چندگزینهای: چالشها و راهکارها
Authors: مرتاض هجری س، خباز مافی نژاد م، جلیلی م
مجله ايراني آموزش در علوم پزشكي, Year. 1393,
8.
Authors: جلیلی م، مرتاض هجری س
مجله گامهای توسعه در آموزش پزشکی , Year. 1391,
مقايسه نمره حد نصاب و ميزان قبولي شركتكنندگان در آزمون عيني ساختارمند باليني با استفاده از چهار روش مختلف تعيين استاندارد: نمره ثابت، آنگوف، رگرسيون مرزي و كوهن
Authors: جلیلی م، مرتاض هجری س
مجله گامهای توسعه در آموزش پزشکی , Year. 1391,
9.
Authors: مرتاض هجری س، جلیلی م، لباف ع.
مجله ايراني آموزش در علوم پزشكي, Year. 1390,
تعیین نمره حد نصاب قبولی آزمون عینی ساختارمند بالینی به روش انگوف و ارزیابی تأثیر بحث و بررسی نمرات واقعی.
Authors: مرتاض هجری س، جلیلی م، لباف ع.
مجله ايراني آموزش در علوم پزشكي, Year. 1390,
Abstracts and Presentations
English
1.
AMEE 2016
Location: Barcelona, Spain,
Type : Oral Presentation & Abstract, Lecturer,
Developing an optimal model for sequential OSCE using CTT and IRT based psychometric properties
AMEE 2016
Location: Barcelona, Spain,
Type : Oral Presentation & Abstract, Lecturer,
2.
AMEE 2013
Location: Prague, Czech Republic,
Type : Poster, Lecturer,
Cumulative disciplinary score in an integrated pre-clinical curriculum
AMEE 2013
Location: Prague, Czech Republic,
Type : Poster, Lecturer,
3.
AMEE 2012
Location: Lyon, France,
Type : Poster, Lecturer,
COMPARING FOUR METHODS OF STANDARD SETTING
AMEE 2012
Location: Lyon, France,
Type : Poster, Lecturer,
1.
Editor,
BMC Medical Education
Editor,
1.
2017 & 2018,
AMEE Conference
2017 & 2018,
2.
از 95,
جشنواره دانشگاهی شهید مطهری
از 95,
3.
1397,
جشنواره کشوری شهید مطهری
1397,
4.
از 95, دانشگاه علوم پزشکی تهران,
جشنواره دانشجویی ابن سینا (بخش آموزش)
از 95, دانشگاه علوم پزشکی تهران,
5.
بهمن 95, دانشگاه علوم پزشکی تهران,
سمینار ارزیابی صلاحیت بالینی
بهمن 95, دانشگاه علوم پزشکی تهران,
1.
Activity Type:Member
ASME-Association for the Study of Medical Education
Activity Type:Member
2.
Activity Type:Member
AMEE-Association for Medical Education in Europe
Activity Type:Member
3.
Activity Type:member of committee
BREC- BEME Editorial Committee
Activity Type:member of committee
4.
Activity Type:Member
Top
BEME International Collaboration Center-TUMS BICC
Activity Type:Member