Tehran University of Medical Sciences
home | Farsi
Print

Sara Mortaz Hejri

Contact Information
Academic Rank
Assistant Professor
School
Medicine
About
CV last edited on: 2019/15/02

1.

Postdoctoral fellowship


McGill University, Montreal, Canada,
2.

Ph.D


Medical Education, TUMS, 2016.3
Thesis Title:Developing an optimal model for sequential OSCE using station psychometric parameters based on Classical Test Theory and Item Response Theory
Supervisor:Dr Mohammad Jalili
3.

M.Sc


Medical Education, TUMS, 2011.7
Thesis Title:Standard setting for a pre-internship OSCE using modified Angoff, three-level Angoff and borderline regression methods
Supervisor:Dr Mohammad Jalili
4.

MD


TUMS, 2011.7
Thesis Title:Efficacy of a 2-day workshop on knowledge, attitude and skills of internal Medicine residents
Supervisor:Dr Akbar Slotani
1.

فرایند برتر دانشگاهی و کشوری در دهمین جشنواره شهید مطهری (برنامه مشاهده آموزش همتایان)


1396,
2.

سخنران برتر هفدهمین همایش کشوری آموزش پزشکی


1395,
3.

دانشجوی برتر دکترای آموزش پزشکی در شانزدهمین جشنواره کشوری آموزش پزشکی


1394,
4.

فرآیند برتر دانشگاهی و کشوری در هشتمین جشنواره شهید مطهری (ارزشيابي پيامدهاي برنامه بازنگري)


1394,
5.

فرآیند برتر دانشگاهی در هشتمین جشنواره شهید مطهری (بحثهاي ادغام يافته علوم پايه و باليني)


1394,
6.

برگزیده جشنواره ابن سینا در محور پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد


1392,
7.

فرآیند برتر دانشگاهی و کشوری در پنجمين جشنواره شهید مطهری (طراحی چارچوب برنامه جدید دوره علوم پایه)


1391,

Scientific Position

1.

Medical Education Department


TUMS, 2016.12
2.

EDC faculty member


TUMS, 2016.5

Executive Position

1.

Deputy at Health Professions Education Research Center


TUMS, 2016.11
2.

Deputy of Research at Medical Education Department


TUMS, 2017.1
3.

-Division Manager-BEME


EDC, 2017.6
4.

Deputy of International Affairs at Medical Education Department


TUMS, 2018.2
1.

Practical Skills for Reviewing Evidence in Health Professions-PASREV


AMEE 2016, Barcelona, Spain, Learner
2.

Introducing a practical guide to sequential testing


AMEE 2013, Prague, Czech Republic, Learner
3.

Generalizability (G) theory in clinical skills assessments


AMEE 2013, Prague, Czech Republic, Learner
4.

THE ABCs OF ITEM RESPONSE THEORY (IRT)


AMEE 2012, Lyon, France, Learner
5.

Sequential testing – practical application


AMEE 2012, Lyon, France, Learner
6.

Measurement and Improvement of the OSCE


AMEE 2012, Lyon, France, Learner
7.

Advanced Curriculum Development


TUMS, TUMS, EDC, 2008 Learner

Farsi

1.

اصول و روش های ارزیابی فراگیران


Authors: دکتر محمد جلیلی، دکتر محبوبه خباز مافی نژاد، دکتر رقیه گندم کار، دکتر سارا مرتاض هجری
Publisher: فرهنگستان علوم پزشکی, 1396, تالیف
2.

مهارت‌های برقراری ارتباط با بیماران -ویرایش سوم


Authors: جلیلی م. مرتاض هجری س
Publisher: تیمورزاده, 1395, ترجمه
3.

تعیین حدنصاب قبولی آزمون


Authors: جلیلی م. مرتاض هجری س
Publisher: آرتین طب, 1392, تالیف
4.

مهارت‌های برقراری ارتباط با بیماران


Authors: جلیلی م. مرتاض هجری س
Publisher: تیمورزاده, 1389, ترجمه
5.

تحلیل تصمیم‌گیری و تصمیم‌گیری تشخیصی


Authors: سلطانی ا. مرتاض هجری س. مصطفی زاده ب
1388, تالیف

Papers

English

1.

Peer Observation of Teaching for Formative Faculty Evaluation


Authors: S Mortaz Hejri, A Mirzazadeh, M Jalili
Medical Education, Year. 2018,
2.

A Decade of Reform in Medical Education: Experiences and Challenges at Tehran University of Medical Sciences


Authors: S Mortaz Hejri, A Mirzazadeh, M Khabaz Mafinejad, M Alizadeh, N Saleh, R Gandomkar, M JaliliS
Medical teacher,
3.

Sequential OSCE based on item response theory


Authors: Sara Mortaz Hejri, Mohammad Jalili
Journal of Educational Evaluation for Health Professions, Year. 2017,
4.

Can Occam’s razor help physicians cut out the unnecessary data?


Authors: Sara Mortaz Hejri, Mohammad Jalili
Medical Teacher, Year. 2017,
5.

The Utility of Mini-Clinical Evaluation Exercise (Mini-CEX) in Undergraduate and Postgraduate Medical Education: protocol for a systematic review


Authors: Sara Mortaz Hejri, Mohammad Jalili, Mandana Shirazi, Rasoul Masoomi, Saharnaz Nedjat, John Norcini
Systematic Reviews, Vol.6, Year. 2017, Page:1-8,
6.

Trainee-associated factors and proficiency at percutaneous nephrolithotomy


Authors: SM Kazem Aghamir, Negar Behtash, Morteza Hamidi, Hasan Farahmand, Alborz Salavati, Sara Mortaz Hejri
Acta Medica Iranica, Year. 2017,
7.

A case based-shared teaching approach in undergraduate medical curriculum: the real integration in basic and clinical sciences


Authors: Soheil Peiman, Azim Mirzazadeh, Maryam Alizadeh, Sara Mortaz Hejri, Mohammad-Taghi Najafi, Abbas Tafakhori, Farnoosh Larti, Besharat Rahimi, Babak Geraiely, Parichehr Pasbakhsh, Gholamreza Hassanzadeh, Fatemeh Nabavizadeh Rafsanjani, Mohammad Ansari, Seyed Farshad Allameh
Acta Medica Iranica, Year. 2017,
8.

Best Evidence Medical Education (BEME) review process redesigned for methodological rigor, shorter timeline and author support


Authors: Janet Corral, Sara Mortaz Hejri, Susan van Schalkwyk, Morris Gordon
Medical Teacher, Vol.39, No.8, Year. 2017, Page:898,
9.

Introducing a Model for Optimal Design of Sequential Objective Structured Clinical Examinations


Authors: Mortaz Hejri S, Yazdani K, Labaf A, Norcini JJ, Jalili M
Advances in Health Science Education , Vol.21, No.5, Year. 2016,
10.

?What Is an Optimal Sequential OSCE Model


Authors: Jalili M, Mortaz Hejri S.
Medical Teacher, Year. 2016,
11.

Undergraduate medical education programme renewal: a longitudinal context, input, process and product evaluation study


Authors: Mirzazadeh A, Gandomkar A, Mortaz Hejri S, et al.
Perspectives on Medical Education , Year. 2016,
12.

Borderline regression vs. borderline group


Authors: Mortaz Hejri S, Jalili M
The Clinical Teacher , Year. 2016,
13.

Misconceptions and Integration


Authors: Mortaz Hejri S, Mirzazadeh A, Jalili M
Journal of Advances in Medical Education & Professionalism, Year. 2015,
14.

Partial compensatory scoring model in integrated assessment


Authors: Mortaz Hejri S, Mirzazadeh A, Emadi Kouchak H, Jalili M
Medical Education , Year. 2014,
15.

Standard setting: fundamental concepts and emerging challenges


Authors: Mortaz Hejri S, Jalili M
Medical Journal of The Islamic Republic of Iran, Year. 2014,
16.

Defining a competency framework: the first step toward competency-based medical education


Authors: Mirzazadeh A, Mortaz Hejri S, Jalili M, Asghari F, Labaf A, Sedaghat Siyahkal M, Afshari A, Saleh N
Acta Medica Iranica , Year. 2014,
17.

Measuring Educational Environment in Academic Emergency Departments Using a Modified PHEEM Questionnaire


Authors: Jalili M, Mortaz Hejri S, Ghalandari M, Moradi-Lakeh M, Mirzazadeh A, Roff S.
Arch Iran Med , Year. 2014,
18.

Assessing the reliability of the borderline regression method as a standard setting procedure for OSCE


Authors: Mortaz Hejri S, Jalili M, Muijtjens AMM, van der Vleuten CPM.
Journal of Research in Medical Sciences, Year. 2013,
19.

Competency frameworks: universal or local


Authors: Mortaz Hejri S, Jalili M
Advances in Health Sciences Education, Year. 2013,
20.

Comparison of two methods of standard setting: the performance of the three-level Angoff method


Authors: Jalili M, M Hejri S, Norcini JJ
Medical Education, Year. 2011,
21.

Carotid endarterectomy for carotid stenosis in patients selected for coronary artery bypass graft surgery


Authors: Mortaz Hejri S, Mostafazadeh Davani B, Sahraian MA
Cochrane Database of Systematic Reviews , Year. 2009,
22.

Low level laser therapy for nonspecific low-back pain


Authors: Yousefi-Nooraie R, Schonstein E, Heidari K, Rashidian A, Pennick V, Akbari-Kamrani M, Irani S, Shakiba B, Mortaz Hejri S, Jonaidi A-R, Mortaz-Hedjri S
Cochrane Database of Systematic Reviews , Year. 2008,

Farsi

1.

تدوین راهنمای جامع آزمون مصاحبه‌های کوتاه متعدد: گامی در جهت پیاده‌سازی مصاحبه‌های ساختارمند در پذیرش داوطلبان دوره دکترای تخصصی


Authors: خباز مافی نژاد م، میرزازاده ع، مرتاض هجری س
مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, Year. 1396,
2.

تحلیل کیفیت آزمون عینی ساختارمند بالینی در دانشگاه علوم پزشکی تهران


Authors: مرتاض هجری س، جلیلی م.
مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, Year. 1396,
3.

مروری بر نظریه تعمیمپذیری و کاربردهای آن در آموزش پزشکی


Authors: مرتاض هجري س، جانانی ل، جلیلی م.
مجله تحقیقات نظام سلامت حکیم , Year. 1394,
4.

مقایسه پیامدهای مقطع علوم پایه پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران قبل و بعد از بازنگری


Authors: مرتاض هجري س، گندمکار ر، ميرزازاده ع، حسن‌زاده غ، جلیلی م.
مجله ايراني آموزش در علوم پزشكي, Year. 1394,
5.

نمره ديسيپليني تجمعی در بلوك‌هاي ادغام يافته: راهکاری برای جلوگیری از حذف سیستماتیک مطالعه دروس.


Authors: مرتاض هجری س، میرزازاده ع، جلیلی م، عمادی کوچک ح
مجله گام‌های توسعه در آموزش پزشکی , Year. 1394,
6.

گزارش شرکت در چهل و یکمین همايش بين المللي انجمن آموزش پزشكي اروپا (AMEE 2014).


Authors: مرتاض هجري س، گندمکار ر، میرزازاده ع، شیرازی م، حسین نژاد ه، جلیلی م
مجله ايراني آموزش در علوم پزشكي, Year. 1393,
7.

پاسخ حدسی در سوالات چندگزینه‌ای: چالشها و راه‌کارها


Authors: مرتاض هجری س، خباز مافی نژاد م، جلیلی م
مجله ايراني آموزش در علوم پزشكي, Year. 1393,
9.

تعیین نمره حد نصاب قبولی آزمون عینی ساختارمند بالینی به روش انگوف و ارزیابی تأثیر بحث و بررسی نمرات واقعی.


Authors: مرتاض هجری س، جلیلی م، لباف ع.
مجله ايراني آموزش در علوم پزشكي, Year. 1390,

Abstracts and Presentations

English

1.

Developing an optimal model for sequential OSCE using CTT and IRT based psychometric properties


AMEE 2016
Location: Barcelona, Spain,
Type : Oral Presentation & Abstract, Lecturer,
2.

Cumulative disciplinary score in an integrated pre-clinical curriculum


AMEE 2013
Location: Prague, Czech Republic,
Type : Poster, Lecturer,
3.

COMPARING FOUR METHODS OF STANDARD SETTING


AMEE 2012
Location: Lyon, France,
Type : Poster, Lecturer,
1.

BMC Medical Education


Editor,
1.

AMEE Conference


2017 & 2018,
2.

جشنواره دانشگاهی شهید مطهری


از 95,
3.

جشنواره کشوری شهید مطهری


1397,
4.

جشنواره دانشجویی ابن سینا (بخش آموزش)


از 95, دانشگاه علوم پزشکی تهران,
5.

سمینار ارزیابی صلاحیت بالینی


بهمن 95, دانشگاه علوم پزشکی تهران,
1.

ASME-Association for the Study of Medical Education


Activity Type:Member
2.

AMEE-Association for Medical Education in Europe


Activity Type:Member
3.

BREC- BEME Editorial Committee


Activity Type:member of committee
4.

BEME International Collaboration Center-TUMS BICC


Activity Type:Member
Top